RETURPOLICY

Ångerrätt 14 dagar

Vi följer Distans- och hemförsäljningslagen.

Det innebär att du har rätt att returnera beställda felfria varor.

Meddelande om detta ska lämnas så fort som möjligt, dock senast 14 dagar från det att du har erhållit varan.

Du bekostar själv returen av varorna som ska vara i oskadat och oanvänt skick för att få en fullständig kreditering. Du är självklart tillåten att öppna och undersöka varan så länge inte varan skadas.

Du har ansvaret för varan fram till dess den har kommit oss tillhanda. Notera kolli/sändningsnummer och spara kvitto.
När vi har mottagit den returnerade varan och konstaterat att den inte är skadad och i oanvänt skick återbetalar vi inom 20 dagar motsvarande belopp till dig.

Ångerrätten gäller ej på rea/fyndvaror.

Observera att produkter som är specialbeställda i mått efter personlig önskan ej är returnerbara enligt kap;2 paragraf 11 av Distans- och hemförsäljningslagen.


Returfrakt/Byten
Är varan felexpedierad står vi för returfrakten.

​Tyvärr erbjuder vi inte byten. Om du vill byta en produkt så får du göra en ny beställning och returnera produkten du inte vill ha.

 

Reklamation 
Om vi har levererat en produkt som är felexpedierad eller defekt ber vi dig att kontakta oss snarast möjligt (inom 5 dagar) från det att varan har mottagits. Skicka ett mail till tigerpopfashion@gmail.com med ditt ordernummer, en utförlig beskrivning om felet och bilder alternativt film som visar felet.
Reklamationsrätten gäller om felet är ursprungligt, dvs. fabrikationsfel, ett fel som uppstått vid tillverkningen. Detta betyder att fel som exempelvis missfärgning/skada i tyg eller skada på dragkedja går att reklamera från det att varan togs emot enligt Konsumentverkets rekommendationer. Reklamationsrätten gäller inte fel som bl.a. har orsakats av slitage eller felaktigt underhåll såsom rengöring. 
Om du själv har åtgärdat felet utan TigerPop Dog Fashions godkännande gäller inte reklamationsrätten. Kan TigerPop Dog Fashion påvisa ett produktionsfel godkänns reklamationen och felet åtgärdas inom två månader eller ersätts med en ny vara utan någon extra kostnad för dig. Om produkten är av tyg ska den vara ren/tvättad innan retur för reparation till oss.
Vid godkänd reklamation står TigerPop Dog Fashion för returfraktkostnaden (gäller ej kostnaden för emballage). Frakthandlingen skickas via e-post för att skrivas ut av dig. Frakthandlingen är giltig i 30 dagar. Om frakthandlingen hinner förfalla ombesörjer TigerPop Dog Fashion inte längre returfrakten och du bokar och betalar den istället hos valfri speditör. 
Notera att reklamationsrätten gäller för ursprunglig köpare och inte längre gäller vid eventuell vidareförsäljning.

Tvist

Vi följer Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer och svensk lag vid en eventuell tvist. Eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).

ARN: https://www.arn.se/Allmänna Reklamationsnämnden

Box 174

101 23 Stockholm

EU ODR: https://ec.europa.eu/odr

Frågor

Om du har några frågor om våra köpvillkor är du välkommen att kontakta oss.

Dessa köpvillkor är uppdaterade och ändringarna gäller  fr.o.m  2021-03-24